Soliga söndag

Solen skiner och jag är ledig, härligt. Kan det vara så att våren är på ingång, jag hoppas innerligt det! Jag är så trött på mörkret och kylan, jag vill inte gå omkring och frysa nå mer nu...

Jag har redan varit på min praktikplats i 2 månader, tiden bara flyger iväg och jag känner att jag inte riktigt hinner med. Jag har lärt mig så mycket under denna perioden och det känns riktigt tråkigt att det bara är några veckor kvar. Om inget annat så kommer det kännas skumt att sätta sig i skolbänken igen, för att inte tala om att behöva plugga igen. Kan tänka mig att det kommer klämmas in en del tentor innan sommarlovet oxå - men men det ska väl gå bra.

Jag tror verkligen att det är så att människor kommer in i våra liv, antingen för att de ska lära dig nånting eller för att du ska lära dem. Och jag tror att när vi har lärt oss vad vi ska, så kan det bli så att vänskapen upphör eller att man det rinner ut i sanden. Men inte alltid - vissa människor tror jag kommer finnas i våra liv, mer eller mindre alltid. Och jag tänker många ggr att det kanske är så att vi har mötts i tidigare liv och inte blivit "färdiga" där, och att det är därför vi möts igen.
Det händer, inte så ofta men dock, att jag möter en människa som jag känner att jag har träffat förrut, fastän att jag aldrig någonsin har träffat honom eller henne förrut. Kanske är det så, att vi har träffats förrut?

Ibland tar en vänskap slut, av olika skäl. Det behöver inte vara för evigt, men ibland måste man kanske bara låta det vara för att man kanske inte behöver varann i samma bemärkelse längre.
Det kan vara en sorg, eller så väljer man att se det som att " inte just nu, men är det meningen så hittar vi tillbaks"...

kram och kärlek!

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0