aj...

Jag har lyckats skada min fot, och det gör ont!
Jag var hemma hos pappa och på deras parkett golv låg ett, vad jag trodde var ett papper, som jag skulle skjuta iväg med foten ( eftersom jag var för lat för att bocka mig ner), men det var inget papper. Det var en bit tejp som dom hade satt där eftersom golvet hade gått sönder precis där. När jag glider med foten över golvet så får jag en stor bit som lossnar från golvet - rakt upp i foten. Den går säkert in en cm i foten och jag vet inte med vilka krafter jag fick ut den, men ut kom den iaf.

Allt eftersom tiden gick igår blev det bara mer och mer svullet och det gjorde mer ont. Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och hörde med dem och de tyckte att jag skulle åka in och få det kollat. Sagt och gjort, jag ringde till jourläkarcentralen och fick en tid kl 8 igårkväll. Min älskade vän Marie åkte med mig dit.

Jag kom in till läkaren och visade foten och han konstaterade direkt att det hade blivit en infektion och att jag var tvungen att äta penicillin.
Sen kom frågan: Har du tagit stelkrampsspruta?
Oh noo..,
Då log han lite och sa att jo men anna det måste du ta..Sitt ut i väntrummet igen så kommer sköterskan och hämtar dig..
Oh joy...

Jag är rädd att jag har skadat en sena eller nåt i foten för det gör förbaskat ont, jag kan inte stödja på foten alls och det spränger i den.

Jag kunde inte jobba idag och jag är rädd att jag måste stanna hemma imorgon oxå. Det är en enorm stress att vara egenföretagare när sånt här händer.

Nåja, det var väl nån mening med det här oxå.             


Jag stämplar ut, tack för titten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0