Söndag igen

Så var det söndag igen....Jisses vad helgerna och veckorna för den delen går fort. Jag hinner inte med. Jag har smärre panik, nästa vecka är det dax för utbildning igen och jag är inte klar med allt jag ska vara klar med för att få mitt diplom. Det har varit så mycket den senaste tiden, även om jag har haft tid att läsa, så har jag haft så galet mycket i huvudet att jag inte har kunnat koncentrera mig på det jag ska göra. Tankarna har snurrat rundor och när jag har börjat läsa, så har jag kommit på mig själv med att tänka på allt annat. Då är det inte lätt....Jag vill ju gärna ha mitt diplom när alla andra får det. Hur 17 ska jag göra? Jag har ingen möjlighet att ta ledigt en dag för att fixa det heller...Nästa helg är det bröllop, det ska iofs bli himla roligt så det är inte det, men där är inte mycket tid där heller att fixa det sista. Man skulle haft nån övernaturlig förmåga att bara kunna skumma igenom alla böcker och så hade man kunnat allt innehåll. Det hade varit nåt det! Men icke, så lätt ska det väl inte vara. Jag inser att det är en iscensättning, att jag aldrig blir klar med det jag ska i tid. *suck*!

Helgen har iaf varit jättebra, vi har träffat Åsa,Henrik och Axel och bara haft det mysigt. Idag har vi firat Sigges mamma som fyller år. Myycket mat på kort tid - det kan jag väl sammanfatta kalaset med, god mat iofs men man mår ju sådär nu.

Veckan som kommer innehåller mycket jobb, och det är roligt. Jag är så glad och så tacksam att vi har jobb, att vi kan försörja oss på vår affärsidé och att folk vill ha vår hjälp. Vi har fått en del nya medborgare inom "Fritt Val" nu oxå och det glädjer mig. Det innebär att vi får göra "hemtjänstjobb" för de äldre och som ni ju vet så har jag ju min Gustav inom just Fritt val, och han ligger mig varmt om hjärtat. Jag kommer att hjälpa ytterligare en dam nu i veckan med diverse saker och hon verkar himla go hon med. Alla dom som vi har inom fritt val är jättegoa och det är ett rent nöje att gå hem till dem.

"Lycka är att få göra det man vill och vilja det man gör"

En stund i soffan väntar, innan det blir byte till sängen ist.

Ha en underbar vecka!

Jag stämplar ut, tack för titten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0