Utbildningsdagar

Denna veckan har jag utbildning i Helsingborg. Det är mycket information och det är mycket som faller på plats och det är en sån fantastisk känsla när man plötsligt förstår hur allt hänger ihop. Det är ju så mycket som "hänger kvar" från barndomen. Alltså olika behov som inte blev tillgodosedda när man var barn. Allt från så självklara saker som närhet och bekräftelse. Det som är häftigt när man gör tex en regression är att man får större förståelse för varför man reagerar som man gör i olika situationer och varför man om och om igen hamnar i samma situationer ( tex att man känner sig kränkt eller att man inte känner sig förstådd osv).


Imorgon är sista dagen för denna gången. Sen är det bara 1 omgång kvar. I september börjar sista kursen EFB, kallas den.

EFB står för Energi Flow Breathing – Energiflödesandning (en bioenergetisk djupandningsmetod). En mjuk men ändå kraftfull andningsmetod som vi kombinerar med samtal. Metoden ska inte förväxlas med frigörande andning.

***Andningen används för att lösa upp spänningar i kroppen och gör att energin strömmar mer fritt. Den kan hjälpa både mot fysiska, psykiska och känslomässiga problem. Den kan också förbättra tillståndet i kroniska sjukdomar, som ibland förvärras av stress. Effekterna i andningen kan bli välmående, glädje, bättre kontakt med sin essens (det sanna självet, andligt, känslomässigt och kroppsligt), lättare att sätta gränser, leva i nuet, hantera stressituationer, konflikter, släppa kontrollen m m.

EFB kombinerar växelvis djupandning med stresspositioner, kombinationen skapar vibrationer i kroppen som gör att kroppsspänningar, stress m.m. släpper. Metodens syfte för att få kontakt med kroppens behov.

Det är inte förrän man lärt sig gå i samma takt som ens kropps behov då kommer tilliten, intuitionen och en närvaro i nuet

Vilka problem kan behandlas med metoden:
Stress, oro, nervositet, ångest, panikångest, fobier. sömnproblem, depression, nedstämdhet, utmattningssymtom, utbrändhet. energilöshet, m.m.**

______________

Det ska bli riktigt spännande med den kursen faktiskt! När jag är klar med den ( dec) så är jag äntligen färdig samtalsterapeut, eller rättare sagt SER-terapeut. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag får jobba med det sen, det hade varit lycka för mig. Förhoppningsvis har jag jobbat upp mitt företag så pass mycket tills dess, att jag kan anställa nån att göra det jag gör idag, och jag får syssla med det jag verkligen brinner för. Drömma måste man ju!

_____

Ingela och jag sov på hotell natten som gick. Vardagslyx =) Det är så härligt att ventilera allt som vi har pratat om på utbildningen, det är ju mycket som sätts igång och det är måååånga tankar.

Imorgon ska jag och Åsa gå på VIP-kväll på Nova, det ska bli roligt!


I helgen ska jag och Marie åka på spa, det ska bli sååå härligt!

Jag stämplar ut, tack för titten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0