Semester

Det är verkligen långt mellan gångerna som jag skriver, men det blir väl så antar jag. Vi har haft en underbar vecka på Rhodos. Vi åkte tillsammans med våra goda vänner Åsa, Henrik och deras son Axel. Vi bodde underbart och åt god mat varje dag. Det är verkligen kanon att ha all inclusive, det är så skönt att barnen kan äta och dricka hur mycket dom vill, i princip när dom vill. Jag kan nog säga utan att överdriva att Malte säkert åt 10 glassar om dagen.
Den obligatoriska kl 4-ölen intogs varje eftermiddag =)
Kort sagt, vi hade det underbart!







Vi planerar semestern nu, jag och Lina. Och det ser faktiskt ut som att vi kan få vara lite lediga! Vi kommer att vara lediga i 4 veckor, men vi kommer gå in och jobba varje onsdag och torsdag. Då kommer vi ta hand om de som vi har i " Fritt val". Det vill säga min goa Gustav och de andra härliga äldre människorna som vi har hand om. Jag hjälper en ny tant nu oxå. Hon är runt 85, hennes man gick bort för ett år sen och det är först nu som hon faktiskt ber om hjälp. Hon har alltid klarat sig själv, men nu har hon opererat båda knäna så då behöver hon ju lite hjälp. Och det är jag så glad för, hon är alldeles underbar. Min önskan, och förhoppning är att vi ska få fler inom hemtjänsten så att jag får göra det som jag brinner för.

Imorgon har min stora lille kille avslutning i skolan. Jag har lite svårt att förstå att han faktiskt har gått ut 1an redan. Vart tar tiden vägen?? Han har lärt sig läsa, skriva och räkna. Han har lärt sig klockan. Min duktiga duktiga kille, jag är så stolt.




Jag stämplar ut, tack för titten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0