Host host

Vilken kräftskiva igår! Det var riktigt trevligt. Hur mycket människor som helst och det var inte många av dom som jag hade träffat förrut. Jag insåg att jag är nog rätt anonym i denna lilla hålan ändå, eller åtminstone så kanske jag tror det, lite " alla känner apan men apan känner ingen" syndromet. Det var iaf många som blev ordentligt fulla och jag misstänker att många av dem nog inte mår så bra idag. Jag mår faktiskt förvånansvärt bra, inte bakfull alls faktiskt. Men däremot har jag galet ont i halsen och näsan rinner. Jag kände redan igår innan vi åkte att det var på gång och ja mycket riktigt, idag kom det som ett brev på posten. Vi har jättemycket att göra nästa vecka på jobbet så jag har verkligen inte tid att vara hemma o vara sjuk. Det är nog faktiskt det värsta med att vara egen företagare, just om man behöver vara hemma för att man är sjuk. Vem 17 ska hoppa in i mitt ställe liksom? Som tur är så har Linas mamma Angela hjälpt oss några ggr förrut så i värsta fall får jag väl höra med henne.

Sigge åker till Stockholm på ons, lägligt som vanligt när jag eller barnen är sjuka. Det brukar aldrig slå fel det där. 8 av 10 ggr som barnen är sjuka så infaller hans konferens just då. Men han kan ju såklart inte hjälpa det och det påstår jag inte heller men det bara känns så hopplöst ibland.

Barnen sov över hos farmor o farfar inatt eftersom vi var ute igår. Dom hade varit hela dagen på deras lantbruk och åkt traktor och haft allmänt mysigt. Idag är dom i Ljungbyhed, där är nån stor flyguppvisning som dom skulle gå på och kommer först senare i eftermiddag.

Vi har inte gjort många knop idag den saken är säker. Mest legat på soffan och glott på tv, somnat omvartannat. Fantastiskt skönt att få göra det ibland faktiskt. Men ack vad jag saknar mina älsklingar, det är så tomt utan dom hemma. Och tyst framförallt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0